Minimart с награда на БАИТ (Българската Асоциация по информационни технологии) в конкурса за 2023 г. в категория „Успешен ИКТ проект в полза на българската икономика“ за проекта за внедряване на цялостно IT решение в стартъп за модерна търговия.
Дигитализацията е ключово важна за успеха, така че един работник с помощта на IT системата да управлява всички процеси в магазина. Без добре интегрирана система, няма как да сме ефективни и рентабилни. Това каза Ангел Петканешков от БГК АД, която развива магазините Minimart, в предаването “Клуб Investor” с водещ Ивайло Лаков.
MInimart е бързо развиваща се верига малки “квартални” магазини, като вече има 46 локации, а ITC Consult осигурява техническата поддръжка за управлението на обектите. БГК АД получи награда на БАИТ в категория „Успешен ИКТ проект в полза на българската икономика“ с „Внедряване на цялостно IT решение в стартъп за модерна търговия Minimart“.
“Успяхме да подредим информационата система на Minimart за много кратко време – такъв проект обикновено протича за около година и половина, ние го направихме за няколко месеца”, каза Николов, като бързината се е дължала и на добрата колаборация с екипа на Minimart. “Автоматизирахме всички процеси”, като системата се грижи магазинът да бъде готов и зареден за работа, добави той.
Изграждането на цялата система – свързаност между магазини, ERP система за управление, логистика и картови плащания – е отнело три месеца, като платформата позволява бързото добавяне на много нови обекти в мрежата, каза Петканешков.
“В края на 2023 г. имахме 40 магазина; планът за края на 2024 г. е да имаме 150 магазина, а за края на 2025 г. – 300.”
Франчайз моделът на Minimart се цели в развитието на семеен бизнес, като компанията предоставя системата за управление, наръчник за работа, логистика, а притежателят на франчайза сам набира своя екип. Включването във франчайза става след плащане на депозит от минимум 4000 лв. и провеждане на две интервюта.
Сегментът на малки хранителни магазини не е добре развит в България и няма конкурентна мрежа, каза Петканешков и добави, че Minimart залага на бързината и личното отношение при обслужването на клиентите.
До средата на 2024 г. инвестицията на Minimart ще бъде до 20 млн. лв., като финансирането от частни инвеститори и банково кредитиране; един магазин в зависимост от размера излиза между 100 и 200 хил. лв., каза Петканешков.
Всеки бизнес има свой собствен бизнес модел и IT системата, която внедрява трябва да отговаря на този модел. Предизвикателство при Minimart e било хората, които ще използват системата, каза Николов.
“Стремим се да предпазим бизнеса от хората – човекът да се занимава само с това, с което трябва да се занимава – да продава добре и да се усмихва на хората.”
Целия разговор може да гледате във видеото.